دنیای خودرو
قالب وبلاگ
نویسنده
یاهو
لینک ویژه
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای خودرو و آدرس bestcar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

مازراتی از جزئیات و تصاویر کواترو پورته جدید خود پرده برداشت. ششمین نسل از کواتروپورته می تواند پرچمدار سدانهای لوکس ایتالیا باشد.

سورپرایز اصلی، استفاده از موتور توربوشارژر است. کواتروپورته جدید با موتورهای شش سیلندر دو توربو با حجم3 لیتر و یا هشت سیلندر 3.8 لیتری قابل انتخاب است. موتور 3.8 لیتری خورجینی با اتکا به همین توربینها، قادر است نیروی 530 اسب بخار را در دور 6800 دور و گشتاور 650 نیوتن متر را در دور موتور 2000 تا 4000 دور بر دقیقه تولید کند که شتاب صفر تاصد 4.7 ثانیه را برای آن به ارمغان خواهد آورد. این موتور هشت سیلندر کلاسیک فراری با تکنولوژی های امروزی برای کاهش اصطکاک و افزایش راندمان ارتقا یافته و گرچه در دورهای بالا خود را نشان می دهد، اما به خوبی قادر است این سدان لوکس را به سرعت 305 کیلومتر بر ساعت برساند.

چراغهای جلو با لامپهای زنون و LED برجسته همچون امضای مدلهای جدید مازراتی به جلوپنجره شره ای و نشان نیزه سه شاخه این شرکت ختم می شوند. در پهلوها ممکن است طراحی اینفینیتی تداعی شود. اما شکل کلی خودرو همچنان یادآور آخرین نسل همین خودرو است که به ملایمت بروزرسانی شده است. چرخهای 20 اینچی آلیاژی هم با تایرهای P Zero پیرلی در بر گرفته شده اند.

این سدان فریبنده ایتالیایی در ابتدای 2013 در اروپا و کمی بعدتر در بازار آمریکا به فروش خواهد رسید. انتظار می رود قیمت این ماشین قابل رقابت با خودروهایی نظیر آئودی S8 و پورشه پانامرا توربو S و جگوار XJ باشد. بنابراین قیمت پایه 130 هزار دلاری برای مدل شش سیلندر آن قابل پیش بینی است. رقمی که برای یک خودروی لوکس در حد بنتلی و اسپرت در حد آستون مارتین، قابل پذیرش است.

[ پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:مازراتی کواترو پورته,مازراتی,عکس مازراتی,کواترو پورته, ] [ 13:41 ] [ مورتال ]

کریسمس فرصتی برای تعطیلات و استراحت برای بسیاری از مردمان در سراسر جهان است. اما برای تویوتا نه! این شرکت از آغاز سال 2013 برای معرفی سدان لوکس کراون در ژاپن استفاده کرده است.

تویوتا کراون از سال 1955 پا به عرصه وجود گذاشت و تاکنون 14 نسل از آن به بازار عرضه شده است. امسال کراون S210 جانشین مدل S200 می شود که چهار سال در خط تولید قرار داشت. کراون جدید در دو مدل رویال (لوکس) و اتلیت (اسپرت) روانه بازار می شود. جلوپنجره بسیار بزرگ و عجیب این ماشین که قسمت عمده ای از سپر را هم در بر می گیرد، تلاشی برای بهبود تصویر این خودرو و جذب جوانترها به سوی آن است. تویوتا امیدوار است با اسپرت کردن و بروزآوری طراحی کراون، متوسط سن خریداران آن را از 50 به 40 سال برساند.
هر دو مدل رویال و اتلیت قابل سفارش به صورت دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل هستند.

هر دو مدل را می توان با یک موتور هایبریدی شامل موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری بنزینی با چرخه اتکینسون با توان 178 اسب بخار و گشتاور 221 نیوتن متر با یک موتور الکتریکی 143 اسبی و 300 نیوتن متری جفت می شود. البته در هنگام کارکرد همزمان، این مجموعه 220 اسب بخار نیرو تولید می کند. از نکات جالب این پیشرانه مصرف سوخت 4.3 لیتری آن در هر صد کیلومتر است که برای خودرویی با این اندازه، رقمی مطلوب محسوب می شود. این پیشرانه جایگزین موتور 3.5 لیتری سابق این خودرو می شود. موتور پایه مدل رویال 2.5 لیتری شش سیلندر بنزینی با توان 200 اسب بخار و گشتاور 243 نیوتن متر است اما قویترین موتور که یک موتور 3.5 لیتری شش سیلندر خورجینی 310 اسبی و 377 نیوتن متری است، صرفا برای مدلهای اتلیت قابل سفارش است.

انتقال قدرت در مدل هایبریدی توسط یک گیربکس E-CVT و در سایر مدلها توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک Super ECT و در مدل 3.5 لیتری اتلیت با یک گیربکس هشت سرعته خودکار صورت می گیرد.

 

بالاخره اولین تصاویر از سری 2 کوپه منتشر شد،این خودرو در سال 2014 جایگزین سری 1 خواهد شد،این در حالی است که سری 4 تازه معرفی شده هم جایگزین سری 3 کوپه و کروکی خواهد شد.

این خودرو بر پایه سری 1 ساخته خواهد شد و همان طور که انتظار می‌رود علاوه بر افزایش فضای کابین،ابعاد خودرو هم باید افزایش یابد. با توجه به این که این خودرو قرار است جای کوپه M را بگیرد باید با پیشرانه قویتری عرضه شود همچنین انتظار می‌رود که بازار خوبی برای این خودرو پیش رو است.

شاید به دلیل پوشش‌هایی که روی خودرو قرار دارد، تشخیص ظاهر خودرو کمی سخت باشد اما می‌توان گفت که این سری 2 دارای چراغ‌های باریک‌تر، جلو پنجره بزرگ‌تر و همچنین ظاهری اسپرت تر می‌باشد.

[ پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:, ] [ 1:32 ] [ مورتال ]

همان طور که می‌دانید طی چندین سال گذشته تویوتا پریوس بهترین و بی رقیب‌ترین خودرو هیبریدی جهان بود و به گونه ای گل سرسبد تمام هیبریدی‌ها هم به شمار می‌رفت.اما خودروسازان برجسته دست از تلاش خود بر نداشتند اگر چه بسیاری از آن‌ها شکست خوردند اما خودروسازی مانند فورد که با تمام نیرو و توانش به مقابله با این خودرو رفت چطور؟

بله،دیگر تویوتا پریوس رقیبی یک سرو گردن بالاتر از خودش دارد زیرا خودروهای فورد سی مکس هیبریدی و سی مکس انرژی هیبریدی الکتریکی میزان فروش بیشتری در ماه نوامبر نسبت به پریوس به ثبت رساندند.

فورد C-Max در ماه توامبر بیش از 4848 خودرو را به فروش رساند در عین حال تویوتا پریوس 4456 دستگاه را به فروش رساند و به جایگاه دوم نقل مکان کرد.این خودرو رقم تولیدات خودروهای هیبریدی فورد هم بالا برد و جمعاً به 6985 دستگاه رساند.

هر دو مدل این خودرو در نمایشگاه الکترونیک سال 2013 حضور خواهند یافت،این یک موفقیت دست نیافتنی برای فورد خواهد بود.

دن تروکس مدیر فروش محصولات فورد در لس‌آنجلس می‌گوید: میزان علاقه به خودرو سی مکس برجسته بوده است و ما در حال گرفتن بازخوردهای این خودرو از خریداران آن هستیم همچنین سعی داریم به کوشیم تا در نسل‌های بعد این نظرات را مد نظر قرار دهیم.

[ سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:تویوتا پریوس,تویوتا,عکس تویوتا,اخبار خودرو,خودرو تویوتا, ] [ 15:50 ] [ مورتال ]

تا به امروز نام Praga را شنیده بودید؟؟؟ شاید بگویید یک کمپانی بی نام و نشان در جمهوری چک است و کاملا هم حق دارید اما اگر بدانیم از سال 1907 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده شاید اندکی محافظه کارانه درباره اش قضاوت کنیم! به هرحال پراگا محصول جدیدش را می خواهد با پیشرانه رنو اسپرت راهی بازار کند؛ نام این خودرو R1 گذاشته شده و طول و عرض و ارتفاعش به ترتیب معادل 4170 و 1800 و 995 میلیمتر است . . . .

چیزی که بیشتر از همه در پراگا R1 جلب توجه می کند پیشرانه 4 سیلندر 2.0 لیتری رنواسپرت نیست که در 7,500rpm می تواند 210 اسب بخار تولید کند، بلکه وزن بسیار اندک 590 کیلوگرمی آن است که موجب شده نسبت قدرت به وزن این خودرو برابر 356 اسب بخار در هر تن باشد. به هرحال این خودرو چون فقط برای پیست ساخته شده به همین دلیل هم سازندگانش از گیربکس شش سرعته ترتیبی Hewland JFR ، کلاچ AP Racing ، دمپرهای Koni ، کمربند شش نقطه ای و نهایتا از ECU ساخت کمپانی MoTec بهره گرفته اند. هم اکنون قیمت هر دستگاه R1 که همگی در چک ساخته می شوند 98,000 یورو (معادل تقریبی 128,000 دلار) اعلام شده است.

 

[ یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:رنو,رنو اسپورت, ] [ 17:32 ] [ مورتال ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وب

جدیدترین عکس ها , توضیحات و اخبار روز دنیای خودرو‍
آمار

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 65
بازدید هفته : 75
بازدید ماه : 191
بازدید کل : 4760
تعداد مطالب : 56
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 1